F-1 Challenge 99-02 SBF1CL
Szabályok
Versenykörülmények
- Versenytáv: 50%
- Üzemanyag fogyás: normál
- Gumikopás: normál
- Mechanikai hibák: kikapcsolva
- Autó sérülés: 50%.
- Időjárás: változó idő
A következő vezetési segítséget tilos használni: Sérthetetlenség.
Vezetési szabályok
A következő vezetési szabályok mindenkor érvényesek.
· Tilos levágni a kanyarokat, lassítókat, lerövidíteni az utat.
· Tilos ütközni a másikkal, meglökni és ezzel előnyt szerezni.
· Tilos a forgalommal szemben közlekedni, ez azonnali kizárással jár!
· Tilos tolatni a pályán. A tolatás csak akkor engedélyezett, ha a boxban kismértékben túlcsúszik valaki a csapatán, illetve ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amikor csak tolatással tud a pályára visszatérni.
· Tilos tolatással újra lendületet szerezni egy esetlegesen elrontott kanyar után. A hibák következményeit mindig fel kell vállalni.
Előzés
A rajt utáni első pár kanyarban mindenki autózzon kivárásra, a versenyek elég hosszúak ahhoz, hogy ne az első körben akarja mindenki eldönteni a küzdelmet. Semmi értelme egy meggondolatlan, esetleg őrült kísérlettel elrontani mások és persze a saját magunk szórakozását.
A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autója már a védekező mellé / elé ért.
A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség, azonban a láthatóan elnagyolt, több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, hiszen nem lehet felhasználni a védekező fél autóját a pályán maradáshoz. Ráadásul a védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.
Feltartás/blokkolás
A tükrök használata kötelező, nélkülük nagyon nehéz megítélni hátul lévő autó helyzetét. Tilos szándékosan feltartani a lekörözéshez készülődő versenyzőt. Illik elengedni olyan hamar, ahogy csak lehet, anélkül természetesen, hogy felesleges balesetveszélyt teremtene a lekörözendő pilóta.
Egynél többször nem megengedett a védekező versenyívének szándékos megváltoztatása a támadó versenyző viselkedése alapján, tehát nem lehet cikázással és irreális ív választással megakadályozni az előzési kísérletet.
Zászlószabályok
A program rendelkezik beépített zászló rendszerrel, aminek figyelembe vétele kötelező. A játék által kiadott utasításoknak megfelelően kell viselkedni minden körülmények között.
- Sárga zászló: közelben baleset vagy kicsúszás van, óvatosabb vezetés kötelező. Ha szükséges, akkor megfelelő lassítással kell alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Előzni tilos a sárga zászlós szakaszon!
- Kék zászló: hamarosan lekörözés lesz, el kell engedni a leköröző versenyzőt / versenyzőket. A program háromszor szólít fel az elengedésre, utána fekete zászlót és stop&go büntetést ad.
- Fekete zászló: büntetést kapott a versenyző, általában stop&go-t. A boxban le kell tölteni a büntetést.
Amennyiben a büntetés a versenyből való kizárás, akkor kötelező a box-ba menni és ott leparkolni az autót. Tilos úgy körözni, hogy valakit diszkvalifikáltak a versenyből.
Pályalevágás
Bajnokságban nem megengedett a pálya szándékos átvágása, a lassítók lerövidítése.
- Pályának minősül, a fehér vonal és adott esetben a rázókövek (kanyarban) által határolt terület. A rázókövek a világon mindenhol a pálya részét képezik.
- Vágásnak minősül, ha az autó felénél több már nincs a pályán. Tehát egy rázóköves résznél a rázókőről az autó fele lóghat csak le!
- Nem minősül vágásnak, ha valaki láthatóan elfékezi magát / megpördül / elenged valakit / balesetet szenved / baleset vagy megpördülés megelőzése miatt megy ki a pályáról.
A versenyek lebonyolítása
Mind ahogy a versenyek lebonyolítása alatt olvasható volt, az időmérő rendszeréről lesz itt szó. Az időmérő 10 perces lesz és ezalatt mindenkinek legalább egy mért körnek kell lennie. 30 db kört mehetsz a pályán, így ha rontasz, van esélyed javítani. Az időmérő alatt aki fel ill. levezető körön van el kell engednie a mögötte haladó gyorsabb autót, különben pontlevonást kap. Ilyen módon tilos befolyásolni az időmérő végeredményét. Időmérő alatt tilos a chat használata. Ez is pontlevonással jár. Csak a szabadedzéseken megengedett a chat használata.. Az időmérőt köteti egy 15 perces warm-up majd a verseny.
Csatlakozás a szerverre
Belépsz F-1 Challenge 99-02-be. Rámész hogy multiplayer mód. Ezután kiválasztod a következőket: Legfelsőnek azt, hogy Internet. Másodiknak hogy Cable/DSL. Harmadiknak meg hogy igen. Ezután refresh. A szerver neve mindig SBF1CL lesz. Utána csak join és kész.TILOS A VERSENY ALATT TÖLTENI ÉS MSNBŐL JELENTKEZZ KI!!! |